Dissabte 13 de juliol de 2019 – Caminada Nocturna...

CALENDARI DE SORTIDES D’EXCURSIONISME TARDOR 2019 -HIVERN 2020

7 setembre, 2019 Comentaris tancats a 7 i 8 de setembre de 2019 – Les Planes de Son/Pic de Quartiules ACTIVITATS

7 i 8 de setembre de 2019 – Les Planes de Son/Pic de Quartiules

Ja feia dies que per un motiu o un altre anàvem endarrerint aquesta sortida a les Planes de Son. Finalment aquests primers de setembre han estat els dies fixats. Certament ha estat un encert, malgrat els avisos de pluja dels dies previs i que finalment es van endarrerir al dia 10. Dies radiants de sol i freds a la nit, indicis de l’acabament de l’estiu.

20190907_124150

El nostre objectiu era el desconegut Pic de Quartiules, situat per sobre Espot i que faríem el diumenge, així que el dissabte d’anada no teníem cap presa i certament ens ho vem agafar amb molta tranquil·litat, de turistes totals, esmorzar a Agramunt en taula rodona i fent petar la xerrada. Continuarem amb  una aturada a Gerri de la Sal per a visitar el Museo de la Sal, que vem malauradament trobar tancat i que ens encaminà cap el monestir de Santa Maria de Gerri. Ja sobre el migdia vem arribar a la Guingueta d’Àneu on teníem previst fer un petit recorregut per visitar els búnquers i altres construccions defensives acabada la Guerra Civil i que formaven part de la Línia P, una línia de fortificacions que anaven des del Cantàbric a la Mediterrània.

20190907_130906

L’excursió molt agradable, caminant a la vora del pantà de la Torrassa i per una zona d’interès natural coneguda com la Mollera d’Escalarre. A mig recorregut i ja de tornada, ens aturaren a dinar a unes taules instal·lades a l’indret.

Passades les tres de la tarda i desprès d’anar a cercar un lloc on prendre un cafè, ens adrecem en cotxe ja finalment a Les Planes de Son i concretament a Món Natura Pirineus, instal·lació propietat de la Fundació la Pedrera que té com objectiu la sensibilització ambiental i la conservació de la natura i paisatge. Certament la construcció i l’indret és magnífic i les instal·lacions de primera.

IMG-20190908-WA0002Instal·lats i arreglats, sobre 2/4 de vuit del vespre ens esperàvem per entrar al molt complert planetari on ens van explicar diferents aspectes de l’univers, de la nostra galàxia i de les constel·lacions, explicació molt amena i entenedora. Ja sopats, sortírem a l’exterior, ben abrigats ja que feia fred, a fer diferents observacions de planetes i estels, tant amb el telescopi gran protegit per una cúpula, com els més petits i movibles instal·lats a l’exterior, observacions enfocades a veure Saturn, la Lluna i un sistema binari d’estelles bessones. Acabada les observacions ,fem petar la xerrada i a dormir. Ha estat un dia molt complert.

L’endemà a 2/4 de 9 a esmorzar; hem de sortir cap el pic del Quartiules de 2.226 metres, un pic senzill, sense cap complicació i que ens ha de permetre estar de tornada per dinar.

Els primers metres de desnivell ens conduiran fins el refugi de Pla de la Font entre arbres i rierols. La pujada és constant, però la portem molt bé. Continuem cap el coll de Fogueruix, ja a 2.110 metres d’on des del mirador podem gaudir de tota la vall de l’Escrita on s’assenta Espot. Resta poc pel nostre objectiu i cap a 2/4 d’una arribem al cim.

IMG-20190908-WA0030Certament no veiem el cim per enlloc, els arbres ocupen tot l’espai, així que ens anem a fer la foto a una punta propera situada al pocs metres i sobre el penya-segat que s’aixeca sobre Espot; total només té 2 metres menys d’alçada que el Quartiules. Hem tingut un dia magnífic, ni un núvol i amb una temperatura molt agradable. Veritablement hem encertat el cap de setmana escollit.

Davallem ràpidament cap a Les planes de Son, en diferents grups, ja que cadascú porta el seu ritme, però cap a les dues ja hem arribats tots i ens endinsem a dinar, ens ho hem guanyat.

Sense dubtes hem de tornar, la zona permet moltes activitats i el tracte rebut per les persones que treballen a Món Natura ha estat excel·lent.

Ja tenim el Quartiules al sac del pics realitzats!!!

pdf

Clica sobre la icona de PDF per a descarregar-te la fitxa de la sortida.